Reklama dzieli się na przeróżne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także dużo innych, ale statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, lecz nie jedynie – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego konsumenta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt marki
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego kontrahenta są niesłychanie różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.